معوض دخل الغيبوبة علي أمل .. ولو فاق هيموت من الصدمة

معوض عادل صديق قديم وطالب بصيدلة أكتوبر، إتصاب بطلق ناري في الجمجمة في محمد محمود في نوفمبر وهو في المستشفي الميداني ومن يومها وهو في غيبوبة.

معوض دخل الغيبوبة وهو علي أمل النصر .. كنا داخلين وحاسين أن دي نهاية المجلس العسكري … كانت بالنسبالنا حياة أو موت .. كان كل واحد فينا بيدخل وعارف إنه لو مات أو إتصاب كل اللي وراه هيكملوا ومش هيسيبوا حقه .. آخر حاجة شافها كان شارع مليان بغيوم الغاز وكلاب ألعسكر بيحروا للانتقام ومحاولة الحفاظ علي عرشهم.

معوض دخل الغيبوبة والأخوان بيحاربونا وبيقولوا أننا أصحاب أجندات لافساد صفو العملية الانتخابية ولوقف انتخابات مجلس الشعب.. شتمونا وأهانونا وخانونا وباعوا دمنا للعسكر.

إنهاردة وبعد اكتر من 8 شهور في غيبوبة .. لو فاق من الغيبوبة .. وعرف أن الإخوان اللي خانوا أصبحوا علي رأس السلطة مناصفة مع المجلس العسكري القاتل المجرم اللي أمر الظابط يضرب نار عليه !!

للأسف معوض لو فاق هيموت من الصدمة وأحنا السبب لأننا عجزة ومحققناش حلمة اللي دخل الغيبوبة وكنا وعدينه بيه .. وعدنا وإخلفنا واخترنا حياتنا وبعنا دم مصابينا وشهدائنا .. ربنا يرحمهم ويقوي أهلهم ويصبرهم.

تخيل معوض أول ما يفوق ويسأل أهله عن حاجة اسمها ثورة وعن ايه اللي حصله واللي حصل للبلد بعدها … جاوب انت وتخيل هو هيحصله ايه .. كنت الأول بقول يارب يقوموا بالسلامة .. لكن دلوقتي بقول يارب ما يفوق ويشوف اللي حصل.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Advertisements